Bezorgdienst Picnic volgend jaar in tien tot vijftien nieuwe steden
bron: FoodPro Network
AMERSFOORT - De bezorgwagens van online supermarkt Picnic zijn volgend jaar in nog eens tien tot vijftien steden en regio’s te vinden. Het nog relatief kleine bedrijf focust erg op uitbreiding, aldus Michiel Muller, het gezicht van het bedrijf, tegen NU.nl.
Dinsdag is een tweede vertrekpunt voor de elektrische wagentjes van Picnic in Almere geopend. Picnic zoekt nog naar een nieuw distributiecentrum. "Je ziet dat wat we een jaar geleden gebouwd hebben, veel en veel te klein aan het worden is."
Picnic is inmiddels actief in Almere, Utrecht en Amersfoort en nog eens drie kleinere gemeenten bij Utrecht in de buurt. In Amersfoort, de eerste stad van Picnic, is het bedrijf winstgevend en wordt op jaarbasis een omzet gedraaid van 10 tot 15 miljoen euro. "Naarmate er meer steden als Amersfoort bijkomen, verdienen we vanzelf de aanloopkosten terug."
Wachtlijst
"In de laatste tien weken zijn we verdubbeld. Dat betekent enorm veel voor je operatie want je moet al die boodschappen tegen de juiste temperatuur en de juiste kwaliteit aan de deur krijgen. Dat is voor ons erg belangrijk omdat mensen vaak voor het eerst online boodschappen bestellen als ze bij ons een bestelling doen."
80 elektrische bezorgwagens
Een jaar geleden reden er vier zelfontwikkelde elektrische wagentjes van Picnic rond. Inmiddels zijn dat er tachtig. Het bedrijf kan niet iedereen die de app downloadt meteen bedienen. Zo is er in Almere nog een wachtlijst van drieduizend huishoudens.
"Als we al die mensen meteen laten bestellen, dan gaat het natuurlijk niet goed. Want je moet natuurlijk wel de autootjes hebben en de bezorgers en je moet de orders kunnen picken. Dus we hebben gezegd tegen de klanten: ‘Het komt eraan, je staat op de wachtlijst. Maar we willen wel zorgen dat het de eerste keer goed is.’ Aan alle kanten kost groei, als je het gecontroleerd wil doen, ook voorbereidingstijd."
De typische kleine wagen van Picnic, waar inclusief flexwerkers vierhonderd mensen werken, heeft het bedrijf speciaal zelf ontworpen zodat de boodschappen makkelijk, maar vooral ook snel bezorgd kunnen worden.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan