Agri Meets Design!
bron: FoodPro Network
EINDHOVEN - Eerder deze maand presenteerden kunstenaar Koen Vanmechelen en varkenscoöperatie Heyde Hoeve LUCY, het kind van een Amerikaanse beer en een Hongaarse zeug. Haar naam verwijst naar de oermoeder van de mens. Ze is de eerste van een nieuwe lijn die haar fundamenten vindt in principes van duurzaamheid, kruising en diversiteit. De presentatie was een ontmoeting tussen kunstenaar, boer, socioloog en wetenschapper in diverse verhalen over democratisch en duurzaam voedsel, over voedselzuinigheid en over respect voor het leven. Zeer inspirerende verhalen, onder andere van Koen Vanmechelen, internationaal erkend conceptueel kunstenaar, die met zijn projecten kunst brengt waar het hoort: in de maatschappij. In de zichtstal konden we LUCY bewonderen, het levende product van een bijzondere samenwerking, onder het genot van een LUCY dog of SLOW dog (hot dogs gemaakt met Heyde Hoeve worst en oer- en/of langzaam gegaarde ingrediënten).
LUCY openbaart zich deze week aan een groter publiek op de Dutch Design Week in Eindhoven. Het is één van de 5 samenwerkingen tussen Agri en Art die in het project FoodLabPeel zijn gestart. Boeren uit de Peelregio werden gekoppeld aan een ontwerper om via co-creatie nieuwe ideeën en concepten te ontwikkelen. Meer weten? Kijk op de website www.agrimeetsdesign.com of kom dit weekend nog naar de Dutch Design Week om LUCY in levende lijve te bewonderen!
TEN the export network biedt advies en ondersteuning aan food bedrijven die over grenzen durven te kijken. Wij coördineren exportactiviteiten, stimuleren business development projecten en zetten nieuwe internationale trajecten op. Daarnaast professionaliseren we bestaande exportactiviteiten en zijn we werkzaam als SIB adviseur voor MKB bedrijven. Voor meer informatie: www.theexportnetwork.nl of neem contact op: http://www.theexportnetwork.nl/contact/.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan