Amazon wil voedingssupermarkten openen
bron: FoodPro Network
SEATTLE - Online retailer Amazon werkt aan een netwerk van kleine supermarkten voor voedingswaren, waarmee de online reus ook een groter marktaandeel wil krijgen in de voedingsdistributie.
Amazon wil de voedingssupermarkten in de eerste fase wel alleen toegankelijk maken voor klanten van Amazon Fresh en die zich laten toeleggen op bederfbare voeding. Bovendien werkt Amazon volgens de Wall Street Journal ook aan drive-ins, waar consumenten hun online gekochte goederen in de kofferbak van hun auto kunnen laten plaatsen, aldus The Wall Street Journal.
Drive-ins & bezorgservice.
In de voedingsdistributie levert Amazon tot dusver in een aantal Amerikaanse steden en Londen al verse voeding aan huis via AmazonFresh. De klanten moeten hiervoor een abonnement van 14,99 dollar per maand te nemen, bovenop hun lidmaatschap van Amazon Prime.
Analisten verwachten dat Amazon zijn supermarkten zo veel mogelijk complementair gaat willen maken aan deze bezorgservice.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan