Carrefour komt met digitale wachtrij
bron: FoodPro Network
PARIJS - Klanten van Carrefour in een filiaal in Parijs hoeven niet langer in de rij te staan om af te rekenen. Dit is mogelijk omdat de Carrefour in Charenton-le-Pont, een vestiging dichtbij de périferique, van start is gegaan met een proef met de app ‘JeFile’, aldus RTL Z.
Klanten van Carrefour die in die supermarkt boodschappen doen, kunnen op hun mobiele telefoon aansluiten bij de kassa, zodat ze bij het afrekenen niet langer hoeven te wachten. Daarnaast kunnen ze op hun smartphone zien hoeveel wachtenden er nog voor zijn.
Vijf minuten voordat de klanten aan de beurt zijn bij de kassa, krijgen ze een berichtje op hun mobiel. Ze kunnen dan nog om 10 minuten extra vragen als ze meer tijd nodig hebben. Volgens de krant Le Parisien hebben al 750 mensen gebruik gemaakt van de app.
De reacties op de test zijn wisselend. Sommige klanten vinden het vervelend dat er een speciale kassa vrij is gemaakt voor de test. Dit betekent dat de overige klanten het met minder afrekenpunten moeten doen.
Carrefour experimenteerde vorig jaar in België ook al met een systeem om wachtrijen korter te maken.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan