Nestlé: groei neemt af door prijsdruk
bron: foodpro
VEVEY – Nestlé kampte het eerste halfjaar met afnemende groei van de autonome omzet. Nestlé spreekt van de laagste omzetgroei sinds 2009. Het Zwitserse Nestlé is de grootste food fabrikant ter wereld.
Nestlé verwacht dat de resultaten zich in de rest van het jaar zullen herstellen, waardoor de onderneming alsnog de groeiprognose van 4,2 procent gaat halen. In de eerste zes maanden van dit jaar lag dat percentage op 3,5 procent.
Prijsdruk is de voornaamste reden van de teruglopende groei. Nestlé slaagde er niet in voldoende prijsverhogingen door te kunnen voeren. Deflatie in Europa is hier een belangrijke oorzaak van. Nestlé's topman Paul Bulcke verwacht dat dit de komende zes maanden wel gaat lukken.
De nettowinst van Nestlé daalde naar 4,1 miljard frank, iets minder dan analisten hadden verwacht.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan