Lidl investeert in Big Data
12 aug 2016 15:38
bron: foodpro
bron: foodpro
NECKARSULM – Lidl is bezig een flinke inhaalslag te maken aangaande Big Data. Lidl investeert miljoenen in een moderne IT-architectuur. Aldus het
Lidl zou hierbij zo systematisch te werk gaan ‘als geen andere levensmiddelenaanbieder in Duitsland’, aldus experts van de Duitse markt. De investering heeft als doel concurrentievoordeel te behalen en managementbeslissingen in real time te kunnen nemen of zelfs automatiseren.
De data moet in combinatie met externe data zoals het weer zorgen voor het optimaliseren van assortimenten, prijs, promoties en het inspelen op onderliggende klantenbehoeften.
Lidl over de investering: 'moderne en flexibele business intelligence en analyse wordt in de levensmiddelenhandel steeds meer een beslissende succesfactor’,
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan