Enorme winststijging voor moederbedrijf Burger King
05 aug 2016 08:34
bron: foodpro
bron: foodpro
MIAMI - De introductie van nieuwe snacks heeft Burger King ook afgelopen maanden aan meer klanten geholpen. Aldus moederbedrijf Restaurant Brands International (RBI).
Burger King zag de met vorig jaar vergelijkbare verkopen vorig kwartaal wereldwijd met bijna 6 procent oplopen. Samen met koffieketen Tim Hortons bezorgde Burger King moederbedrijf RBI in het tweede kwartaal een nettowinst van 90 miljoen dollar, dit was vorig jaar nog 11 miljoen dollar.
De omzet van Burger King stabiliseerde op 1 miljard dollar. Daarbij worden de opbrengsten van restaurants die door franchisenemers worden geëxploiteerd niet volledig meegeteld.
Om stevige concurrentie in het fastfoodsegment het hoofd te bieden komt Burger King met veel nieuwe snackinnovaties en maaltijdaanbiedingen. Zo zijn recent in de VS een gefrituurde variant op "macaroni and cheese", nieuwe burrito's en kipfrietjes geïntroduceerd.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan