AB Inbev ziet opbrengsten stijgen, volume dalen
bron: foodpro
BRUSSEL – Bierbrouwer Anheuser-Busch InBev heeft in het tweede kwartaal minder bier verkocht, maar desondanks de opbrengsten zien stijgen. Aldus gepubliceerde kwartaalcijfers van 's-werelds grootste bierbrouwer.
Het wereldwijde verkoopvolume van AB Inbev daalde met 1,7 procent. Met name de economische crisis in Brazilië en Argentinië was hier debet aan. Het bedrijf deed het daarentegen stukken beter in de Verenigde Staten en Mexico.
De opbrengsten namen afgezien van nadelige wisselkoerseffecten met 4 procent toe tot 9,7 miljard euro. De gemiddelde omzet per hectoliter lag 6 procent hoger dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat (ebitda) daalde licht tot 4 miljard euro.
Eerder gaf AB Inbev aan de komende jaren met name flink te willen groeien in alcoholvrij en alcoholarm bier. In 2025 moet dit segment goed zijn voor 20 procent van de verkopen. De afzet hiervan groeit momenteel al harder dan de totale biermarkt.
Bekijk hier het volledige persbericht.
Bron: AB Inbev.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan