Met name Aldi & Lidl profiteren van Brexit
13 jul 2016 11:19
bron: foodpro
bron: foodpro
LONDEN – Met name Aldi & Lidl zullen profiteren van de Brexit. De supermarkten van Aldi en Lidl in het Verenigd Koninkrijk kunnen vanwege de Brexit rekenen op meer klanten, aldus onderzoeksbureau Nielsen.
Het onderzoeksbureau deed een enquête onder Britse consumenten. Uit de enquête blijkt dat iets meer dan een derde van plan is van supermarkt te veranderen, waarbij de discounters grotendeels de voorkeur hebben.
Consumenten zijn met name bang voor hogere prijzen en economisch verval. Twee derde van de ondervraagden verwacht dat de economie zal verslechteren als gevolg van de Brexit.
Sinds 2008 hebben Aldi & Lidl een aanzienlijk marktaandeel afgesnoept van grotere ketens als Tesco en Asda.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan