GfK: supermarkomzet stijgt met 2,5 procent
bron: foodpro
DONGEN – De supermarktomzet stijgt met 2,5 procent in het eerste half jaar van 2016. Aldus GfK.
De omzet steeg van €16,84 miljard in 2015 naar €17,26 miljard in het eerste halfjaar van 2016. De stijging is het gevolg van een gemiddelde hogere besteding en deels aan meer winkel bezoeken. Per kassabon werd gemiddeld 2 procent meer betaald. Zo'n €22,31 in 2015, €22,57 in 2016. In het eerste halfjaar zijn supermarkten 1,3 procent meer bezocht in vergelijking met de eerste helft van het vorige jaar.
In de afgelopen twee jaar heeft 15,9% van de huishoudens wel eens online bij een supermarkt gekocht. Bijna de helft van deze huishoudens heeft meer dan één keer online gekocht en deze groep zorgt voor 80% van de online omzet. ‘Huishoudens met kinderen en hoog inkomen’ en ‘jongeren’ besteden bovengemiddeld aan online boodschappen. Aldus GfK.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan