Jumbo adverteert voor bijna € 93 miljoen
bron: foodpro
AMSTERDAM – Jumbo heeft voor bijna €93 miljoen geadverteerd het afgelopen jaar (2015). Het heeft daarmee Albert Heijn ingehaald als nummer 1. Albert Heijn adverteerde voor € €66,2 miljoen. Kruidvat, de nummer 2 op de lijst adveerteerde voor € 75,6 miljoen. Aldus onderzoeksbureaus Vostradamus en Nielsen.
Jumbo had volgens het overzicht waarover Frank News bericht bruto mediabestedingen van €92,95 miljoen met een marktaandeel van 7,5 procent onder retailers. Vorig jaar werd C1000 apart met een top 5 notering vermeld in de lijst, C1000 is inmiddels opgenomen in de cijfers van Jumbo.
Met name supermarkten domineren de lijst. Andere groten namen zijn Media Markt, Praxis, Gamma en Ikea. De retail wordt steeds belangrijker als adverteerder, aldus de cijfers. De bedrijven adverteren het liefst op TV. Ook internet is (zoals verwacht) sterk in opkomst. Daarnaast blijven de meeste retailers, conform traditie, actief folderen.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan