Albert Heijn zet in op het gezonder maken van eigen merken
22 jun 2016 12:09
bron: foodpro
bron: foodpro
ZAANDAM – Albert Heijn komt met verbeterde eigen merk producten. Er zijn inmiddels nieuwe recepten voor chips, vlees en bouillon aldus Albert Heijn. Al deze producten bevatten geen MSG (smaakversterker, E621) meer.
Eerder al daalde het zoutgehalte met 13 procent tot 22,5 procent in brood. Bovendien worden bij groente in blik of pot en kant en klare maaltijden flinke zoutreducties doorgevoerd tot liefst 30 procent.
Albert Heijn streeft ernaar om steeds meer producten te verkopen met minder E-nummers, suiker, zout of kleurstoffen.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan