Online verkopen zorgen voor groei omzet Ahold
01 jun 2016 12:32
bron: foodpro
bron: foodpro
ZAANDAM – Ahold heeft in het eerste kwartaal een hogere winst en omzet genoteerd. Ahold dankt dit aan een sterke groei van de online winkels en goede prestaties van de winkels. De winst van Ahold kwam uit op € 241 miljoen, een stijging van 13,1 procent ten opzichte van vorig jaar. De omzet steeg met 4,3 procent naar € 11,8 miljard, waar het resultaat steeg met 15 procent naar € 449 miljoen.
De online verkopen stegen met liefst 27 procent. In thuisland Nederland zelfs met 30 procent, aldus Ahold topman Dick Boer.
Ahold denkt dat er online nog veel meer groei te behalen valt, het bedrijf noemt de huidige fase de 'investeringsfase'.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan