T-Scan en T-Check
bron: foodpro
's-HERTOGENBOSCH - Vaak komt het voor dat barcodes fout gelezen worden of niet te lezen zijn door de scan-apparatuur van het eigen productiebedrijf of die van de klanten. Ongeveer 30% van de labels met een barcode hebben een probleem zoals bijvoorbeeld slechte printkwaliteit, een incorrect of missend element. Dat kan verstrekkende gevolgen hebben zoals klachten en kostbare re-calls voor gelabelde producten binnen de supply-chain. Veel bedrijven in de foodsector zijn hier nog steeds niet van bewust en dat dit veel geld en tijd kost en bovendien slecht is voor het imago.
Met de Toshiba TEC T-Scan of T-Check kunnen afgedrukte labels gecontroleerd/gevalideerd worden op leesbaarheid direct als ze uit de B-EX4T1 printer komen. Zo kan er bijvoorbeeld op tijd gedetecteerd worden dat de printkop aan vervanging toe is of wellicht dat de afdruk donkerder (zwarter) geprint moet worden.
Afhankelijk van de eisen of processen biedt Toshiba TEC twee soorten van controle aan voor barcodes : de T-Scan en de T-Check.
De T-scan controleert op leesbaarheid van de barcode zodra deze uit de printer komt, men kan dan tevens de inhoud controleren. De T-check voorziet de barcode van een objectieve meting, (ook wel validatie genoemd) aan de hand van diverse ISO CEN/ANSI parameters. Labels met barcodes die niet voldoen aan de vooropgestelde kwaliteitseisen kunnen ook worden teruggetrokken in de printer en onbruikbaar worden gemaakt. Op deze wijze wordt voorkomen dat deze labels toch op verpakking of product terecht komen.
Bekijk hier het T-Scan filmpje.
Wilt u meer informatie? Laat uw gegevens hier achter. Toshiba neemt dan contact met u op.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan