Helft klanten maakt keuzes op basis van folder of aanbieding
bron: foodpro
AMSTERDAM – Zo'n 50% van alle Nederlanders koopt regelmatig producten die in folder of aanbieding staan. Aldus de NOM Folder Monitor 2016 van GfK.
Digitale folders bereiken inmiddels 3,5 miljoen mensen. Onder de digitale folderlezers zitten opvallend meer hoger opgeleiden, dan onder lezers van de papieren variant. Het (netto) bereik van de digitale folder is zo'n 25 procent.
Nederlanders geven, hoe kan het ook anders, aan dat aanbiedingen de belangrijkste reden zijn om de folder door te bladeren. Daarnaast leest zeker de helft van de Nederlanders de folders ter ontspanning of om zich te laten verrassen of te inspireren (30 procent).
Directeur Irena Petric van de NOM: ‘Omdat dit onderzoek voor de derde keer is gedaan kunnen we de ontwikkelingen in het gebruik van folders volgen.’
Bekijk het volledige rapport hier.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan