Alibaba opent in Amsterdam en richt zich op melk, chocolade en alcohol
bron: foodpro
AMSTERDAM – De Chinese internetgigant Alibaba opent een vestiging in Amsterdam. Vanuit hier gaat Alibaba zich vooral richten op melk, chocolade, babymelk en alcohol. De dagelijkse leiding komt in handen van ex-Blokker topman Roland Palmer.
Alibaba wil voor Nederland een ‘poort naar China’ zijn, aldus het bedrijf in een eigen verklaring. Alibaba wil Europese merken en producten van kleine en grote bedrijven introduceren bij de Chinese consument.
‘In China is mede door de economische groei een grote vraag naar producten uit Nederland en België die bekendstaan om de hoge kwaliteits- en veiligheidsnormen’, aldus Alibaba. De Chinese internetreus heeft al kantoren in Italië, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
De Alibaba groep ontstond in 1999 toen Jack Ma de website Alibaba.com oprichtte, een business-to-businessportaal om Chinese producenten in verbinding te brengen met buitenlandse kopers.
Bron: Alibaba, Het Parool
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan