Groter deel inkomen gaat naar voeding
25 jul 2016 11:14
bron: foodpro
bron: foodpro
AMSTERDAM – Nederlanders geven de laatste jaren steeds uit meer aan eten en drinken. Het belang van voedings- en genotmiddelen wint daardoor terrein terug in de totale bestedingen van consumenten. Aldus het economisch bureau van de ING.
De categorie voeding- en genotsmiddelen is nu goed voor ongeveer 15 procent van onze uitgaven. In 2006 was dat nog ruim 13 procent. Daarvoor nam het aandeel juist elk jaar iets af. De hogere besteding aan voeding komt voor een deel doordat andere producten de afgelopen tijd minder zijn gekocht.
Veel Nederlanders stelden de aanschaf van nieuwe kleding, elektronica of meubels tijdens de crisis uit. Daarnaast is er de opkomst van biologische producten aldus ING-econoom Thijs Geijer.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan