Liefst 75% van ouders merkt dat kindermarketing effect heeft
bron: foodpro
BREDA - De meeste ouders (57%) vinden dat kindermarketing voor ongezonde levensmiddelen niet mag. Aldus onderzoek van GfK in opdracht van de Hartstichting. GfK vroeg duizend ouders/verzorgers van kinderen van 3 tot en met 12 jaar naar hun mening over kindermarketing, ofwel marketing van voedingsmiddelen gericht op kinderen onder de 13.
Liefst 75% van de ouders merkt dat marketing effect heeft op hun kinderen. De meeste vinden dat marketing mag worden ingezet, mits de voedingsmiddelen gezond zijn. Circa 48% van de ouders is tegen reclame voor ongezonde voedingsmiddelen op tv, radio, bioscoop of tijdschriften. Daarnaast is 61% van mening dat kinderidolen/tekenfilmfiguren niet op de verpakking mogen staan.
De meeste ouders (77%) vinden dat er regels moeten zijn voor reclame voor en promotie van voedingsmiddelen gericht op kinderen.
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan