EMD krijgt er Zuid-Koreaanse inkooppartner bij
bron: FoodPro Network
EMD, de inkooporganisatie met Colruyt en Superunie als leden, heeft er een Zuid-Koreaanse partner bij. Supermarktgroep en snoepproducent Lotte treedt toe tot de internationale inkooporganisatie.
Het bedrijf oorspronkelijk begonnen als producent van kauwgom en chocolade is ook actief in food en retail. De groep telt meer dan 1.100 winkels in Indonesië, Vietnam en Zuid-Korea. Op de Zuid-Koreaanse thuismarkt is er ook een joint venture met 7-Eleven.
Via EMD hoopt de Zuid-Koreaanse groep zijn huismerkassortiment uit te breiden. Voor EMD-leden betekent de samenwerking meer mogelijkheden om interessante producten in Azië te vermarkten, terwijl het inkoopteam van Lotte toegang krijgt tot Europese fabrikanten. De inkoopalliantie heeft twaalf leden verspreid over drie continenten.
Laatste nieuws
-
15 okt Overgrote meerderheid Nederlanders blijft vlees eten
-
15 okt Huismerken stoppen meer volkoren in hapklare maaltijden
-
15 okt EMD krijgt er Zuid-Koreaanse inkooppartner bij
-
15 okt Snackswithbenefits ontwikkelt groentesnack op basis van pastinaak
-
15 okt Waarom transparantie van boer tot bord essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken
-
15 okt Hoe nieuwsgierig durf jij te zijn?
-
14 okt Albron neemt Hutten over
-
14 okt China kijkt naar FrieslandCampina in onderzoek EU-zuivelsubsidies
-
14 okt Verpakkingsbranche introduceert eigen inzamelsysteem koffiebekers
-
14 okt Amerikaanse FDA overweegt Nutri-Score-achtig FoP-logo
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan