Crsip wil in 2025 winstgevend zijn

Crisp heeft een reorganisatie achter de rug waarbij het personeelsbestand op het hoofdkantoor in Amsterdam met 10% werd ingekrompen. Er is tevens gewerkt aan het verbeteren van de efficiëntie. De verpakkingen zijn vernieuwd en de logistiek in België is aangepast. Het resulteerde in totaal in een kostenbesparing van circa 15%. Dat meldt het FD.

Vanaf juni van dit jaar slaagt Crisp er in om over de activiteiten in Nederland een operationele winst te boeken. In België lukt dat nog niet. Over 2025 moet de online supermarkt ook in zijn geheel winstgevend zijn.

Crisp verkoopt vooral lokale en verse producten. Het bedrijf houdt geen voorraad aan, maar koopt in wat de klanten bestellen. Volgens topman Tom Peeters zal de omzet in 2024 met circa 25% stijgen. Het aantal klanten dat wekelijks bestelt, ligt 64% hoger dan een jaar geleden. Met name de maaltijdboxen zijn een succes. Daarvan zijn de verkopen sinds vorig jaar verdubbeld.

In België werd het distributiecentrum in Bornem gesloten. Crisp bedient Belgische klanten voortaan vanuit een distributiecentrum in Breda en een overslaglocatie in Boom.

De winstgevendheid per bestelling is in een jaar tijd met 10% gestegen. Crisp nam het afgelopen jaar een nieuwe verpakkingsmachine in gebruik, waardoor de kartonnen dozen waarin de online supermarkt de boodschappen bezorgt 30% goedkoper zijn geworden.

Laatste nieuws