Nestlé biedt met nieuwe technieken inzage in productieprocessen

Nestlé zet een combinatie van virtuele en augmented reality-technologie in om mensen gelegenheid te geven om in de productielocaties binnen te kijken. Met behulp van een VR-headset kunnen bezoekers met de Immersive Factory Experience inzicht krijgen in hoe de producten worden gemaakt. 

Bezoekers kunnen met de nieuwe technieken de veiligheids-, kwaliteits- en gezondheidsmaatregelen observeren die worden toegepast in de productieactiviteiten en zich verdiepen in de wetenschappelijke en technologische innovaties achter de verschillende voedingsmerken.

De virtuele ervaring is gepersonaliseerd, waardoor bezoekers kennis kunnen maken met producten uit het land van hun keuze. De ervaring maakt gebruik van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van generatieve AI en spraaksynthese en is momenteel beschikbaar in het Engels, Spaans en Portugees. Binnenkort worden er meer talen toegevoegd.

De eerste pilot werd eerder dit jaar gelanceerd in de fabriek in Jalisco in Mexico. Nestlé heeft deze virtuele ervaring uitgerold in verschillende markten in Latijns-Amerika met plannen om uit te breiden naar andere regio's. Nestlé is ook van plan om de Research & Development-centra in 2025 op te nemen in deze platforms.

Laatste nieuws