Royal A-ware Food Group boekt omzet van € 3,3 miljard

In 2023 heeft de Royal A-ware Food Group met een omzet van € 3,3 miljard een netto groepsresultaat van € 81,8 miljoen gerealiseerd. Vergeleken met 2022 een omzetstijging van 2,1%. Het internationale familiebedrijf in zuivel en logistiek, wist ondanks de uitdagende zuivelmarkt, hoge dieselprijzen en andere verhoogde kosten de omzet stabiel te houden.

Stabiel resultaat en gezonde financiële positie

Met een netto groepsresultaat van € 82 miljoen heeft de Royal A-ware Food Group een resultaat van 2,5% van de omzet geboekt. De netto investeringen in materiële vaste activa zijn in 2023 met € 9,5 miljoen gestegen tot € 108,8 miljoen. De solvabiliteit is toegenomen van 23,24% naar 29,04%.

Uitdagende zuivelmarkt

Ook in 2023 groeide het aantal melkveehouders dat levert aan Royal A-ware opnieuw in zowel België als Nederland. Ondanks de stijgende rente en een lagere koopkracht lukte het Royal A-ware om in beide landen één van de koplopers te blijven als het gaat om uitbetaalde melkprijs.

Lange termijn groei- en investeringsagenda

Net als in voorgaande jaren wordt de groei van het internationale familiebedrijf gedreven door de consequente uitvoering van de langetermijnstrategie met de bijbehorende investeringsagenda.

Op bijna alle zuivelproductielocaties is in 2023 fors geïnvesteerd in het verduurzamen van productieprocessen en capaciteitsuitbreiding, om te kunnen blijven voldoen aan de stijgende vraag naar zuivel. Internationaal zijn verdere stappen gezet in de ontwikkeling van de kaasmakerij in Ierland en de aankoop van een zuivelfabriek in Spanje.

Door AB Texel – het logistieke bedrijf binnen Royal A-ware Food Group – werd geïnvesteerd in nieuw duurzamer rijdend materiaal en hernieuwbare brandstof. Door diverse overnames versterkte AB Texel onder andere haar positie in zakgoeddistributie en breidde haar dienstverlening in het transport van agrarische producten in het Verenigd Koninkrijk uit.

Laatste nieuws