Verkopen McDonald's omlaag door zuinige consument en boycot
bron: FoodPro Network
McDonald's heeft zijn verkopen in het tweede kwartaal voor het eerst sinds het begin van de coronapandemie in 2020 zien dalen. De keten merkt dat mensen verspreid over de wereld na jaren met sterke prijsstijgingen toch bezuinigen op hamburgers en andere snacks. Ook blijft het bedrijf last houden van de anti-Israëlboycot, waarvan meerdere Amerikaanse bedrijven al een tijd last hebben.
De totale omzet van McDonald's bedroeg net geen 6,5 miljard dollar, iets minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Daarbij werd in winkels die al meer dan een jaar open zijn 1 procent minder verkocht. Eerder lukte het McDonald's nog om de verkopen te blijven opvoeren hoewel de inflatie flink opliep.
Ook in de Verenigde Staten zelf gingen de verkopen dit keer omlaag. Eerder dit jaar kwam McDonald's op zijn thuismarkt nog met een speciaal 5 dollarmenu om gasten ervan te overtuigen dat McDonald's voor hen nog steeds een betaalbare optie is.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
29 okt Danone wordt met Alpro partner van Nationaal Schoolontbijt
-
29 okt Minder omzet McDonald's
-
29 okt Corbion boekt omzetgroei van 9,2 procent
-
29 okt Uitbreiding naar kant-en-klaar drukt op winst HelloFresh
-
29 okt Bloomberg: Starbucks dreigt met ontslag bij te veel thuiswerken
-
29 okt Training Additievenwetgeving
-
29 okt Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
-
28 okt Verkopen in vlees- en zuivelvervangers stagneerden in 2023
-
28 okt Unilever boekt meer dan 5 miljard euro omzet via het merk Knorr
-
28 okt Extra controles bij verkoop van rauwe melk en rauwe room vanaf 2025
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan