Heineken boekt autonome omzetgroei van 5,9%
bron: FoodPro Network
Heineken heeft in de eerste helft van 2024 een netto-omzet gerealiseerd van 14,8 miljard euro. In vergelijking tot dezelfde periode in 2023 betekent dat een toename met 2,2%. De autonome omzetgroei bedroeg 5,9%. De afgezette biervolumes kenden een organische groei van 2,1% en voor het Heineken-merk was dat 9,2%.
De operationele winst steeg autonoom met 12,5% naar 2,08 miljard euro. Door een eenmalige afschrijving leed Heineken het afgelopen halfjaar netto een verlies van 95 miljoen euro.
Heineken heeft 874 miljoen euro afgeschreven op het minderheidsbelang in CR Beer, de grootste brouwer van China. Heineken verwierf dat belang in 2018 voor omgerekend 2,7 miljard euro als onderdeel van een overeenkomst waarbij CR Beer de merken van Heineken in China ging verkopen.
Heineken wil in de tweede helft van 2024 extra investeren in marketing en verkoop in landen waar de brouwer de meeste potentie ziet, zoals Mexico, Brazilië en Vietnam. Heineken financiert de extra uitgaven door op andere posten te bezuinigen. De verwachtingen voor het hele jaar zijn bijgesteld. Het bedrijf rekent op een organische toename van de operationele winst tussen de 4% en 8%.
Laatste nieuws
-
29 okt Danone wordt met Alpro partner van Nationaal Schoolontbijt
-
29 okt Minder omzet McDonald's
-
29 okt Corbion boekt omzetgroei van 9,2 procent
-
29 okt Uitbreiding naar kant-en-klaar drukt op winst HelloFresh
-
29 okt Bloomberg: Starbucks dreigt met ontslag bij te veel thuiswerken
-
29 okt Training Additievenwetgeving
-
29 okt Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
-
28 okt Verkopen in vlees- en zuivelvervangers stagneerden in 2023
-
28 okt Unilever boekt meer dan 5 miljard euro omzet via het merk Knorr
-
28 okt Extra controles bij verkoop van rauwe melk en rauwe room vanaf 2025
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan