PepsiCo voorkomt omzetdaling met prijsverhogingen
bron: FoodPro Network
PepsiCo wist een omzetdaling in het tweede kwartaal van dit jaar te voorkomen met prijsverhogingen. De omzet van het bedrijf groeide met 1,9 procent tot 22,5 miljard dollar (20,8 miljard euro).
Het verkoopvolume, ofwel het aantal verkochte producten, daalde met 3 procent in het afgelopen kwartaal. Dat is de achtste kwartaaldaling op rij. PepsiCo heeft al tijden last van de hoge inflatie, waardoor consumenten sneller voor goedkopere huismerken kiezen in de supermarkt. Daarbij kopen consumenten sowieso minder snacks en frisdrank. PepsiCo meldde donderdag dat de vraag naar zijn snacks in Noord-Amerika gedurende het kwartaal gedempt was.
Toch groeide de nettowinst van het Amerikaanse bedrijf met 12 procent tot 3 miljard dollar, iets hoger dan marktkenners hadden verwacht. Het omzetcijfer was echter beneden de verwachtingen.
Ramon Laguarta, topman van PepsiCo, wil in de tweede helft van dit jaar meer gaan inzetten op marketing, promoties en reclame om de omzet te stuwen. Hij verwacht wel dat consumenten voorlopig budgetbewust blijven en dat de groei verder afzwakt.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
29 okt Danone wordt met Alpro partner van Nationaal Schoolontbijt
-
29 okt Minder omzet McDonald's
-
29 okt Corbion boekt omzetgroei van 9,2 procent
-
29 okt Uitbreiding naar kant-en-klaar drukt op winst HelloFresh
-
29 okt Bloomberg: Starbucks dreigt met ontslag bij te veel thuiswerken
-
29 okt Training Additievenwetgeving
-
29 okt Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
-
28 okt Verkopen in vlees- en zuivelvervangers stagneerden in 2023
-
28 okt Unilever boekt meer dan 5 miljard euro omzet via het merk Knorr
-
28 okt Extra controles bij verkoop van rauwe melk en rauwe room vanaf 2025
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan