5 manieren om uw voedingsmiddelenbedrijf duurzaam te laten groeien
bron: FoodPro Network
ETTEN-LEUR - Duurzaamheid is big business voor de voedingsindustrie. 85% van de consumenten heeft al milieuvriendelijkere keuzes gemaakt bij het boodschappen doen. Onderzoek van Aptean in samenwerking met IDC heeft duurzame verbeteringen geïdentificeerd als de belangrijkste doelstelling van voedingsbedrijven voor 2023 - waarbij 40% prioriteit geeft aan duurzaamheid.
Maar hoewel voedselproducenten en -distributeurs groene bedoelingen hebben, is een meetbare strategie voor duurzame groei niet altijd eenvoudig. Met zoveel potentiële gebieden om te optimaliseren, waar begint u?
Om uw organisatie te helpen een strategie te ontwikkelen, heeft Aptean een draaiboek voor duurzame productie en distributie in de voedingsindustrie gelanceerd, dat nu kan worden gedownload.
Wij hebben de voedselproductie van begin tot eind geanalyseerd en hierin vijf duurzaamheids-strategieën geïdentificeerd in vijf belangrijke bedrijfssectoren:
- Landbouw en veeteelt
- Inkoop en toeleveringsketen
- Productie
- Productinnovatie
- Distributie en consumptie
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
06 sep Welke supermarktketens zijn er in Italië?
-
06 sep Danone haalt Nutri-Score van drinkyoghurts
-
06 sep Vion bereikt principeovereenkomst met Tönnies Group voor de overname van de Duitse rundvleesactiviteiten
-
06 sep Wat komt er kijken bij specificatiebeheer?
-
06 sep Asda stort zich op huizenmarkt
-
06 sep 7 tips voor betere Food & Beverage inkoopprocedures
-
06 sep Hoe veilig is ons voedsel?
-
05 sep E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
05 sep Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Duitsland?
-
05 sep GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan