M&M's doet chocolaatjes uit reclame in de ban na rel in VS
bron: FoodPro Network
NEW YORK - M&M's stopt met de geanimeerde chocolaatjes uit zijn reclames vanwege de ophef die er in de Verenigde Staten is ontstaan over de figuurtjes. Met name de rechtse nieuws- en opiniezender Fox News noemde het werk 'woke'. Onder meer het feit dat een van de vrouwelijke M&M's, groen van kleur, haar pumps inruilde voor sneakers zou een aanval zijn op klassieke genderrollen, aldus rechts Amerika. M&M's gaat nu reclames maken met komiek en actrice Maya Rudolph.
Maar er worden vraagtekens gesteld bij het moment van de aankondiging van M&M's. De ophef was vooral online al weer grotendeels uitgedoofd. Bovendien maakte het snoepmerk al in december bekend dat Rudolph in de reclame van M&M's zou spelen rond de Super Bowl, de finale van het American footballseizoen en een van de best bekeken tv-avonden van het jaar. De stap van M&M's zou daarom ook een publiciteitsstunt kunnen zijn.
M&M's maakt al jaren reclames met de pratende chocolaatjes 'Red' en 'Yellow'. De laatste jaren kregen zij steeds vaker gezelschap van de andere kleuren.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
06 sep Welke supermarktketens zijn er in Italië?
-
06 sep Danone haalt Nutri-Score van drinkyoghurts
-
06 sep Vion bereikt principeovereenkomst met Tönnies Group voor de overname van de Duitse rundvleesactiviteiten
-
06 sep Wat komt er kijken bij specificatiebeheer?
-
06 sep Asda stort zich op huizenmarkt
-
06 sep 7 tips voor betere Food & Beverage inkoopprocedures
-
06 sep Hoe veilig is ons voedsel?
-
05 sep E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
05 sep Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Duitsland?
-
05 sep GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan