SelektMeat Products: 24/7 inzicht in temperatuurgedrag met TempWeb
bron: FoodPro Network
HARLINGEN - SelektMeat Products is een vleesverwerkingsbedrijf in Harlingen, gespecialiseerd in carpaccio die ze onder het eigen label Fortuna Carpaccio op de markt brengen. Daarnaast produceert het bedrijf maatwerkvleesproducten voor private labels. Met zo’n 20 man in dienst is het bedrijf niet groot maar wel aangenaam flexibel. Komt er een vraag vanuit de markt, dan springen ze daar gelijk op in.
Probleemstelling
SelektMeat Products kreeg te maken met een koeling die uitviel op een moment dat er niemand aanwezig was. Al het vlees in de koeling bedierf. Met de aanschaf van een temperatuurmonitoringssysteem zou het bedrijf altijd zicht hebben op de temperatuur in de opslagruimtes, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Oplossing met temperatuurregistratie en bewakingssysteem TempWeb
SelektMeat Products koos voor temperatuurregistratie- en -bewakingssysteem TempWeb. ‘Een mooie oplossing’, aldus Peter Roorda, ‘want zodra de temperatuur te veel oploopt, verstuurt het systeem automatisch alarmberichten naar de verantwoordelijke.’ TempWeb ondersteunt al met al een fors deel van het bedrijfskwaliteitssysteem. Peter Roorda: ‘We borgen behoorlijk veel in één keer’.
Toepassing van de meetinstrumenten
Tien jaar na de eerste aanschaf is het vleesverwerkingsbedrijf nog steeds tevreden over TempWeb. Dus toen er onlangs nieuwe opslagruimte werd gebouwd, werd ook daar TempWeb geïnstalleerd.
Het monitoringsysteem bewaakt de volledige opslaglocatie. Het gaat dan om zo’n 10 opslagruimtes die elk voorzien zijn van 3 sensoren. Alle geregistreerde data zijn 24/7 online beschikbaar. Verder werken de sensoren op netstroom dus er hoeven geen batterijen te worden vervangen.
Referentie
“Ik ben dik tevreden. TempWeb is gewoon goed, een mooi systeem. Het is tegenwoordig een must als voedingsbedrijf, maar los daarvan is het ook nog eens handig en gebruiksvriendelijk. En met die online monitoring heb je altijd en overal inzicht.”
Peter Roorda, eigenaar SelektMeat Products
Meer informatie? Kom in contact met Gullimex
Bron: Gullimex - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
18 okt Whole Foods over food trends in 2025
-
18 okt Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
18 okt Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
18 okt Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
17 okt Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
-
17 okt Meer omzet voor Sligro
-
17 okt Kennisevent: Optimale marketing van je product vs. misleiding van de consument
-
17 okt Melkconsumptie in Nederland daalt en gebruik van kaas en kwark neemt toe
-
16 okt United Dutch Breweries overgenomen door Brouwerij Martens
-
16 okt Nathalie Guillaume neemt het Fevia-voorzitterschap over van Anthony Botelberge
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan