Food and Drink 2020: 'Sterke en vertrouwde voedingsmerken lijden niet onder corona'
31 dec 2020 06:03
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
LONDEN - Het Britse onderzoeksbureau Brand Finance heeft een inschatting gemaakt welke impact de coronacrisis zal hebben op de 500 grootste merken in de wereld. De onderzoekers verwachten een waardedaling van deze merken van 1 biljoen dollar. Op voedingsmerken heeft de coronapandemie echter weinig invloed.
Brand Finance schat de waarde van de merken van het Zwitserse voedingsconcern Nestlé het hoogst in binnen de voedingsindustrie. De waarde daarvan wordt ingeschat op ruim 20 miljard dollar. Dat is circa 3,4% meer in vergelijking met vorig jaar. Op enige afstand volgen de merken van de Chinese zuivelproducent Yili Group. Unilever is terug te vinden op de tiende plaats.
Download hier het hele rapport Food and Drink 2020.
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan