HelloFresh neemt Amerikaanse branchegenoot Factor75 over
bron: FoodPro Network
BERLIJN - HelloFresh wil verder groeien op de Amerikaanse markt en neemt daarom branchegenoot Factor75 over. De overnameprijs bedraagt maximaal circa 233 miljoen euro. Factor75 is gespecialiseerd in de thuisbezorging van vers voorbereide maaltijden.
De van oorsprong Duitse maaltijdboxenbezorger HelloFresh betaalt in eerste instantie 177 miljoen dollar. Daar kan nog 100 miljoen dollar bovenop komen als Factor75 aan bepaalde doelstellingen voldoet. Factor75 rekent voor dit jaar op een omzet van circa 100 miljoen dollar.
De markt voor maaltijdbezorging in de VS is momenteel volop in beweging, aangejaagd door de grote vraag als gevolg van de coronacrisis.
Het Nederlands-Britse Just Eat Takeaway nam eerder dit jaar voor 7,3 miljard dollar het Amerikaanse Grubhub over. Terwijl concurrent Uber Technologies maaltijdbezorger Postmates kocht voor 2,7 miljard dollar. Het Zwitserse Nestlé neemt voor 950 miljoen dollar Freshly over, een leverancier van vers gemaakte maaltijden.
Laatste nieuws
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
26 apr Torenhoge verwachtingen voor verticale landbouw
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan