Unilever wil naar 1 miljard vega(n)-omzet
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM - Unilever wil binnen een aantal jaar 1 miljard euro omzet draaien uit vegetarische en vegan-varianten van bekende producten zoals de Unox-worsten, Magnum- en Cornetto-ijsjes en de producten van de Vegetarische Slager. Dat heeft Unilever vandaag bekendgemaakt.
Hiermee zou de omzet van de vegetarische en veganistische producten over een periode van vijf tot zeven jaar vervijfvoudigen.
De groei van de omzet op deze producten moet komen van een verdere uitrol van de Vegetarische Slager en meer veganistische alternatieven van merken als Hellman's mayonaise, Magnum-ijs en Ola's Cornetto's.
De plannen zin ambitieus: "Zo komt er voor elk Unox-product een vegetarische variant, van de rookworst tot de knakworst", aldus een woordvoerder. Het omzetdoel is onderdeel van een veel omvangrijker 'voedsel voor de toekomst-programma' van Unilever.
Bovendien wil Unilever voedselverspilling verminderen en gezondere voeding maken. Dat doet Unilever onder meer door geleidelijk minder zout aan producten toe te voegen. "Zodat de consument eraan kan wennen. Anders voegt de consument het alsnog zelf toe".
Bron: Unilever
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan