Unilever wil naar 1 miljard vega(n)-omzet

ROTTERDAM - Unilever wil binnen een aantal jaar 1 miljard euro omzet draaien uit vegetarische en vegan-varianten van bekende producten zoals de Unox-worsten, Magnum- en Cornetto-ijsjes en de producten van de Vegetarische Slager. Dat heeft Unilever vandaag bekendgemaakt.

Hiermee zou de omzet van de vegetarische en veganistische producten over een periode van vijf tot zeven jaar vervijfvoudigen. 

De groei van de omzet op deze producten moet komen van een verdere uitrol van de Vegetarische Slager en meer veganistische alternatieven van merken als Hellman's mayonaise, Magnum-ijs en Ola's Cornetto's.

De plannen zin ambitieus: "Zo komt er voor elk Unox-product een vegetarische variant, van de rookworst tot de knakworst", aldus een woordvoerder. Het omzetdoel is onderdeel van een veel omvangrijker 'voedsel voor de toekomst-programma' van Unilever.

Bovendien wil Unilever voedselverspilling verminderen en gezondere voeding maken. Dat doet Unilever onder meer door geleidelijk minder zout aan producten toe te voegen. "Zodat de consument eraan kan wennen. Anders voegt de consument het alsnog zelf toe".

 

Bron: Unilever





Laatste nieuws