Edeka wil belang in Picnic verdubbelen

23-10 10:04 | bron: FoodPro Network

HAMBURG - De Duitse supermarktketen Edeka is van plan zijn belang in de Nederlandse onlinesupermarkt Picnic te verdubbelen. De Duitse marktleider heeft momenteel 10% van Picnic International en 35% van Picnic Duitsland in handen.

Volgens het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung heeft Edeka-topman Markus Mosa van zijn Raad van Bestuur akkoord gekregen om het belang van de retailgroep in de online boodschappendienst fors te verhogen.

Het huidige belang van 10% in Picnic zou liefst rond de 1 miljard euro waard zijn. Edeka zou nog eens 100 miljoen euro extra willen investeren. Concreet zou het gaan om een aandelenruil. Edeka wil zijn aandelen in de Duitse divisie Picnic GmbH daarbij omzetten in een belang in Picnic International.

Met het grotere belang in Picnic zou Edeka meer grip willen krijgen op de internationale strategie van de online supermarkt. Beide bedrijven hebben recent al samen de inkooporganisatie Everest opgericht.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
24 nov Eetgemak neemt FoodforCare over
24 nov Nieuwe techniek kan in vitro-testen van voedingsmiddelen vervangen
24 nov 10 prioriteiten bij de aanpak van voedselverspilling
24 nov Food and Drink 2020: 'Sterke en vertrouwde voedingsmerken lijden niet onder corona'
24 nov Handboek Etikettering van levensmiddelen
24 nov NestlĂ©, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
24 nov SelektMeat Products: 24/7 inzicht in temperatuurgedrag met TempWeb
24 nov Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
23 nov HelloFresh neemt Amerikaanse branchegenoot Factor75 over
23 nov Danone ontslaat tot 2.000 werknemers
23 nov Model voorspelt groei van Listeria monocytogenes in kaas
23 nov NestlĂ© gaat voor volledig zichtbare bevoorradingsketen
23 nov 6 tips voor succesvolle (food) export
23 nov Webinar: How is Front-of-Pack Nutritional Labeling for Foods Used Around the World?
20 nov Albert Heijn breidt bezorggebied in Vlaanderen flink uit
20 nov 'Drastische aanpassing derde steunpakket ondernemers nodig'
20 nov 'Vanaf 2024 verbod op verkoop van tabak in supermarkten'
20 nov Efteling opent tijdelijke supermarkt
20 nov Iedere dag 'Happy hour' in Finse supermarkt
20 nov Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
19 nov GPS in Nunspeet vraagt faillissement aan
19 nov Vleesgroothandel De Klasse fuseert met Vlees van Wolvega
19 nov Ahold Delhaize koopt online supermarkt FreshDirect
19 nov NVWA publiceert Handboek nieuwe voedingsmiddelen
19 nov ING: Economie groeit weer in 2021
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?