Horecasluiting en thuiswerken drukken resultaat Sligro
bron: FoodPro Network
VEGHEL - De Sligro Food Group heeft het derde kwartaal afgesloten met een omzet van 537 miljoen euro. Dat is 9,5% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Tot en met september daalde de omzet met 14,4% naar 1,49 miljard euro, zo maakt Sligro vandaag bekend.
Sligro Food Group zegt veel last te hebben van de coronamaatregelen van de overheid, zowel in Nederland als in België. De horecagroothandel van het bedrijf heeft hier last van.
De goede zomer was een lichtpuntje voor Sligro, maar door de nieuwe gedeeltelijke lockdown en horecasluiting verwacht Sligro in het vierde kwartaal "een nieuwe stap terug" in de omzet.
"De invloed die wij zelf kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van onze afzetmarkten als gevolg van COVID-19 is nihil", zo schrijft Sligro in een persbericht.
Sligro wil de komende periode daarom met name op de kosten sturen en beperkt maar gericht investeringen doen. Zo moeten de Nederlandse en Belgische activiteiten van het bedrijf gestroomlijnd en waar mogelijk gedeeld worden.
Laatste nieuws
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
-
28 mrt Gezonder en duurzamer eten kan volgens studie voor hetzelfde geld
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
28 mrt Onderzoek naar omkopingsrisico’s bij organisaties
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan