Nestlé ziet omzet aantal producten met dubbele cijfers groeien

21-10 10:01 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft het afgelopen kwartaal de omzet van een aantal producten met dubbele cijfers zien groeien. De verkoop van koffie, producten om te koken en bakken en huisdierenvoer groeide bij 's werelds grootste voedingsmiddelenconcern met dubbele cijfers. Hierover bericht Nestlé vandaag bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal.

Gekeken naar de verschillende productcategorieën leverde Purina PetCare de grootste bijdrage aan de groei. Merken die daaronder vallen zijn onder meer Purina ONE en de kattenbrokjes van Felix.

Zuivelproducten doen het goed

Ook de zuivelproducten van Nestlé deden het goed. Volgens de voedingsgigant heeft dat te maken met de toegenomen vraag naar producten om thuis te bakken. Daarnaast waren onder meer koffie met merken als Nespresso, Nescafé en de Starbucks koffie die Nestlé verkoopt in trek. Ook kant-en-klaarmaaltijden en producten als Maggi deden het goed.

De vraag naar flessen water, producten voor consumptie buiten de deur en voor de zakelijke markt namen af. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
24 nov Eetgemak neemt FoodforCare over
24 nov Nieuwe techniek kan in vitro-testen van voedingsmiddelen vervangen
24 nov 10 prioriteiten bij de aanpak van voedselverspilling
24 nov Food and Drink 2020: 'Sterke en vertrouwde voedingsmerken lijden niet onder corona'
24 nov Handboek Etikettering van levensmiddelen
24 nov Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
24 nov SelektMeat Products: 24/7 inzicht in temperatuurgedrag met TempWeb
24 nov Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
23 nov HelloFresh neemt Amerikaanse branchegenoot Factor75 over
23 nov Danone ontslaat tot 2.000 werknemers
23 nov Model voorspelt groei van Listeria monocytogenes in kaas
23 nov Nestlé gaat voor volledig zichtbare bevoorradingsketen
23 nov 6 tips voor succesvolle (food) export
23 nov Webinar: How is Front-of-Pack Nutritional Labeling for Foods Used Around the World?
20 nov Albert Heijn breidt bezorggebied in Vlaanderen flink uit
20 nov 'Drastische aanpassing derde steunpakket ondernemers nodig'
20 nov 'Vanaf 2024 verbod op verkoop van tabak in supermarkten'
20 nov Efteling opent tijdelijke supermarkt
20 nov Iedere dag 'Happy hour' in Finse supermarkt
20 nov Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
19 nov GPS in Nunspeet vraagt faillissement aan
19 nov Vleesgroothandel De Klasse fuseert met Vlees van Wolvega
19 nov Ahold Delhaize koopt online supermarkt FreshDirect
19 nov NVWA publiceert Handboek nieuwe voedingsmiddelen
19 nov ING: Economie groeit weer in 2021
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?