Nestlé ziet omzet aantal producten met dubbele cijfers groeien

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft het afgelopen kwartaal de omzet van een aantal producten met dubbele cijfers zien groeien. De verkoop van koffie, producten om te koken en bakken en huisdierenvoer groeide bij 's werelds grootste voedingsmiddelenconcern met dubbele cijfers. Hierover bericht Nestlé vandaag bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal.

Gekeken naar de verschillende productcategorieën leverde Purina PetCare de grootste bijdrage aan de groei. Merken die daaronder vallen zijn onder meer Purina ONE en de kattenbrokjes van Felix.

Zuivelproducten doen het goed

Ook de zuivelproducten van Nestlé deden het goed. Volgens de voedingsgigant heeft dat te maken met de toegenomen vraag naar producten om thuis te bakken. Daarnaast waren onder meer koffie met merken als Nespresso, Nescafé en de Starbucks koffie die Nestlé verkoopt in trek. Ook kant-en-klaarmaaltijden en producten als Maggi deden het goed.

De vraag naar flessen water, producten voor consumptie buiten de deur en voor de zakelijke markt namen af. 





Laatste nieuws