Carrefour lanceert gepersonaliseerde voedselscore
bron: FoodPro Network
PARIJS - Carrefour lanceert in Frankrijk een nieuwe gepersonaliseerde voedselscore die klanten producten aanraadt op basis van een individueel profiel met hun voedselvoorkeuren en allergieën. Carrefour wil de oplossing ook naar andere landen uitrollen.
Alternatief voor Nutri-Score
Carrefour introduceert de oplossing op basis van persoonlijke dieetvoorkeuren en gezondheidscriteria samen met het Amerikaanse platform Innit. De retailer ziet de oplossing als een alternatief voor de Nutri-Score. Een wetenschappelijk comité geeft voedingsproducten een gezondheidsscore op een schaal van 100: 60% van de punten wordt bepaald door de voedingsstoffen, 30% door de additieven en 10% komt erbij wanneer het een biologisch product omvat.
De score geldt alleen voor bewerkte producten, dus niet voor onbewerkte groenten en fruit, vlees of vis. Ook producten als suiker, alcohol en babyvoeding worden uitgesloten.
Carrefour garandeert dat de data geanonimiseerd worden en sluit elk gebruik voor marketing of reclame uit.
Laatste nieuws
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan