Bierbrouwers gaan bij tweede horecasluiting voor maatwerk

16-10 09:42 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De grote bierbrouwers zullen de horecazaken waar zij aan leveren en waarvan zij soms ook pandeigenaar van zijn, blijven ondersteunen tijdens de tweede horecasluiting. Daarbij kijken ze nu naar maatwerk in plaats van dat ze dezelfde regelingen voor de vele duizenden klanten treffen. Dat zeggen woordvoerders van grote brouwerijen zoals AB InBev, Heineken en Grolsch in gesprek met Nu.nl

De grootschalige actie om bier terug te halen zal ditmaal veel kleiner zijn dan in maart. Ook wordt niet al het teruggehaalde bier vergoed en wordt per geval gekeken of financiële regelingen getroffen moeten worden.

Heineken levert bier aan circa 20.000 horecazaken in Nederland. Bovendien is de brouwer direct of indirect de huurbaas van meer dan 800 zaken. "In het voorjaar zijn we heel coulant geweest met het kwijtschelden van twee maanden huur", aldus een woordvoerder van Heineken. "Dat doen we nu niet meer. Elke situatie is anders, daar kijken we naar."

AB InBev, met 7.000 aangesloten horecazaken en circa 700 panden, sluit zich daarbij aan. "Er zijn zaken bij met een groot terras die dankzij de mooie zomer nog best een goed seizoen hebben gedraaid. Maar er zijn ook zaken zoals cafés zonder terras die het al tijden zwaar hebben. Nu heeft iedereen het weer zwaar."

Veel van het tankbier dat wordt opgehaald, zal net als bij de vorige sluiting worden verwerkt tot veevoer.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 okt Edeka wil belang in Picnic verdubbelen
23 okt Pinstoring in alle winkels van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall
23 okt ING: ‘Pinomzet foodretail stijgt 3 procentpunt'
23 okt Visie op gezond en circulair voedselsysteem in 2050
23 okt Download nu het onderzoek naar voedselveiligheid
23 okt Dagversproductie, de Formule 1 in de foodindustrie
22 okt ING voorziet forse groei Europese markt voor vlees- en zuivelvervangers
22 okt Vleesconsumptie in Nederland stijgt
22 okt Hogere verkoopcijfers maar lagere omzet voor Unilever
22 okt Horecasluiting en thuiswerken drukken resultaat Sligro
22 okt Vijf redenen voor de kwaliteitsmanager om te digitaliseren
22 okt Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
22 okt Handhygiënemonitoring met de meetinstrumenten van Hygiena
21 okt HEMA komt in handen van investeringsfonds en Jumbo familie van Eerd
21 okt Nestlé ziet omzet aantal producten met dubbele cijfers groeien
21 okt Tarieven vleeskeuringen niet inzichtelijk en gedeeltelijk te hoog
21 okt ING: 'Gedeeltelijke lockdown' raakt horeca hard, maar minder hard dan in maart
21 okt Vanaf nu ook efficiënt inspecteren? Zo doe je dat
21 okt Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
21 okt Blijf vanaf 12 euro per dag in contact met uw doelgroep: de voedingsindustrie
20 okt Voedselbanken ontvangen minder voedseldonaties
20 okt Wetenschappers: pas richtlijnen rond mogelijk ongezonde babyflesjes aan
20 okt Carrefour lanceert gepersonaliseerde voedselscore
20 okt Mondelēz opent onderzoekscentrum voor cacao
20 okt Remote auditeren bij GFSI-erkende schema’s: wat zijn de opties?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?