Supermarkten willen overgangstermijn voor online verkoopverbod alcohol
bron: FoodPro Network
LEIDSCHENDAM - Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) vraagt de overheid om een overgangstermijn van een week om het alcoholverbod te kunnen handhaven bij de online boodschappen. Volgens de koepelorganisatie hebben supermarkten meer tijd nodig om het alcoholverbod technisch rond te krijgen. Ook hebben consumenten nog geen tijd gehad om er rekening mee te houden voor hun bestelling.
Ook gaat het CBL in op het deurbeleid. Supermarkten spreken klanten actief aan op de maatregelen in de supermarkt. De regel van maximaal 1 klant per 10 m2 winkeloppervlak blijft onverkort gelden en wordt strikt nageleefd, bijvoorbeeld met een limitering van het aantal winkelwagens. Met een medewerker bij de deur maken supermarkten beter zichtbaar dat boodschappen doen geen uitje is. De oproep aan klanten is: kom alleen, houd afstand en doe je boodschappen efficiënt met een lijstje.
Bron: CBL
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan