Picnic gaat samenwerken met Duits supermarktbedrijf
bron: FoodPro Network
AMERSFOORT - Picnic verruilt de samenwerking met de Nederlandse inkooporganisatie Superunie voor een gezamenlijke inkooporganisatie met het Duitse supermarktbedrijf EDEKA. Dat bevestigt medeoprichter Michiel Muller van Picnic, naar aanleiding van een vandaag gepubliceerd artikel in het FD.
Online supermarkt Picnic, dat zelf sinds 2018 actief is in Duitsland, heeft volgens Muller ambities om de Franse en Britse markt op te gaan. In dat kader is de samenwerking met EDEKA gezocht.
"In Duitsland werkt het, dus waarom zouden we het ook niet in andere landen proberen?", aldus Muller. De nieuwe Duitse partner EDEKA boekt volgens Muller een jaaromzet van 60 miljard euro, Picnic bereikt dit jaar waarschijnlijk de grens van 500 miljoen euro. De Duitsers hebben eigen supermarkten en een inkooporganisatie.
Muller denkt dat ook elders in Europa behoefte is aan het bezorgen van boodschappen aan huis zonder bezorgkosten. Dat gebeurt onder dezelfde Picnic-naam.
Net als bij Albert Heijn is het bezorgen van boodschappen bij Picnic ook nog verlieslatend. Muller: "Doordat we blijven investeren."
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan