McDonald's officiële nieuwe partner van de Kinderboekenweek

UTRECHT - McDonald's wordt de officiële nieuwe partner van de Kinderboekenweek. De fastfoodketen gaat tijdens de Kinderboekenweek geen speeltjes, maar alleen boekjes weggeven bij een Happy Meal.

Dat heeft boekenkoepel CPNB vandaag bekendgemaakt. De boekenbranche hoopt met de nieuwe sponsor een hele nieuwe extra doelgroep te bereiken. McDonald's ontvangt in Nederland wekelijks meer dan 3 miljoen gasten.

De actie vindt plaats van 30 september tot en met 11 oktober. Het gaat om speciale leesboekjes die zijn ontwikkeld voor de actie. De boekjes sluiten aan bij het thema van de Kinderboekenweek, En toen?. De Happy Meal-boekjes gaan over de spannende tijdreizen van de Boomtop-tweelingen, die bijvoorbeeld oog in oog komen te staan met dinosauriërs.

Sinds vorig jaar kunnen gasten van de restaurantketen al kiezen tussen een leesboekje of een speeltje als cadeautje bij een Happy Meal. In totaal zijn er al 900.000 boekjes weggeven aan de jonge bezoekers van McDonald's.

Door tijdens de Kinderboekenweek bij ieder kindermenu alleen een leesboekje als cadeautje mee te geven, willen McDonald’s en Stichting CPNB het belang van lezen extra onderstrepen en meer ouders en kinderen het plezier van lezen helpen ontdekken of herontdekken.

 

Bron: ANP

 





Laatste nieuws