Uncle Ben’s voortaan Ben’s Original

24-09 09:45 | bron: FoodPro Network

McLEAN - De rijst van Uncle Ben’s gaat voortaan door het leven als Ben’s Original. De naamsverandering komt er na kritiek op de mascotte van het merk (Uncle Ben) door de Black Lives Matter-beweging.

“De afgelopen weken hebben we geluisterd naar duizenden consumenten, onze eigen medewerkers en andere belanghebbenden uit de hele wereld. We begrijpen de ongelijkheden die werden geassocieerd met de naam en het gezicht van het merk Uncle Ben's en zoals we in juni hebben aangekondigd, zetten we ons in voor verandering”, aldus producent en eigenaar Mars in een persbericht.

De naam Uncle Ben's zou dateren uit een periode van rassenongelijkheid in de VS en een racistische ondertoon hebben. De benaming ‘Uncle’ werd in het begin van vorige eeuw namelijk door blanken gebruikt voor zwarte mannen om ze geen ‘meneer’ te hoeven noemen.

De nieuwe verpakkingen zullen vanaf 2021 te vinden zijn in de schappen. Ben's Original belooft bovendien om een nieuwe merkmissie uit te dragen, namelijk “iedereen een plaats aan de tafel bieden”. Het bedrijf doet dat onder meer met programma's voor onderbedeelde gemeenschappen.

Een eerste samenwerking op dit gebied is al aangegaan met National Urban League in de VS, om donkere aspirant-koks te ondersteunen met studiebeurzen.

 

Zie ook: Mars overweegt te stoppen met Uncle Ben’s





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 okt Edeka wil belang in Picnic verdubbelen
23 okt Pinstoring in alle winkels van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall
23 okt ING: ‘Pinomzet foodretail stijgt 3 procentpunt'
23 okt Visie op gezond en circulair voedselsysteem in 2050
23 okt Download nu het onderzoek naar voedselveiligheid
23 okt Dagversproductie, de Formule 1 in de foodindustrie
22 okt ING voorziet forse groei Europese markt voor vlees- en zuivelvervangers
22 okt Vleesconsumptie in Nederland stijgt
22 okt Hogere verkoopcijfers maar lagere omzet voor Unilever
22 okt Horecasluiting en thuiswerken drukken resultaat Sligro
22 okt Vijf redenen voor de kwaliteitsmanager om te digitaliseren
22 okt Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
22 okt Handhygiënemonitoring met de meetinstrumenten van Hygiena
21 okt HEMA komt in handen van investeringsfonds en Jumbo familie van Eerd
21 okt Nestlé ziet omzet aantal producten met dubbele cijfers groeien
21 okt Tarieven vleeskeuringen niet inzichtelijk en gedeeltelijk te hoog
21 okt ING: 'Gedeeltelijke lockdown' raakt horeca hard, maar minder hard dan in maart
21 okt Vanaf nu ook efficiënt inspecteren? Zo doe je dat
21 okt Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
21 okt Blijf vanaf 12 euro per dag in contact met uw doelgroep: de voedingsindustrie
20 okt Voedselbanken ontvangen minder voedseldonaties
20 okt Wetenschappers: pas richtlijnen rond mogelijk ongezonde babyflesjes aan
20 okt Carrefour lanceert gepersonaliseerde voedselscore
20 okt Mondelēz opent onderzoekscentrum voor cacao
20 okt Remote auditeren bij GFSI-erkende schema’s: wat zijn de opties?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?