FrieslandCampina gaat duurzamer geproduceerde melk aan andere zuivelbedrijven leveren

17-09 11:29 | bron: FoodPro Network

AMERSFOORT - FrieslandCampina gaat ‘On the Way to PlanetProof’* melk rechtstreeks van de boerderij aan andere zuivelondernemingen leveren. Daarmee speelt de onderneming in op de toenemende marktvraag naar melk die voldoet aan strenge eisen op het vlak van dier, natuur en klimaat. Bovendien geeft FrieslandCampina daarmee gehoor aan de toenemende belangstelling onder zijn leden-melkveehouders om duurzamere melk te produceren. Hierover bericht de zuivelgigant in een persbericht.

Jeroen Elfers, directeur Bijzondere Melkstromen FrieslandCampina: “Door ‘On the Way to PlanetProof’-melk rechtstreeks vanuit de melktank op de boerderij te leveren aan andere zuivelondernemingen verbinden we de markt direct met het boerenerf. Daardoor komen er meer producten met het onafhankelijke duurzaamheidskeurmerk beschikbaar en kan de consument kiezen uit een breder productassortiment.”

Extra vergoeding bovenop melkprijs

FrieslandCampina en zijn leden-melkveehouders werken voortdurend aan verdere verduurzaming. Daarom startte het in 2018 ook met de productie van melk onder het onafhankelijke ‘On the Way to PlanetProof’-keurmerk. Inmiddels doen meer dan 600 leden mee. Melkveehouders die melk onder het keurmerk leveren ontvangen bovenop hun melkprijs een extra vergoeding voor hun duurzaamheidsinspanningen.

Snelst groeiende duurzaamheidskeurmerk

Het onafhankelijke ‘On the Way to PlanetProof’-keurmerk is het snelst groeiende duurzaamheidskeurmerk** in Nederland en is beschikbaar in AGF, bloemen, eieren en zuivel. Binnen zuivel is het ruim anderhalf jaar na introductie al het grootste duurzaamheidskeurmerk. Het keurmerk prijkt niet alleen op merken als Campina, Optimel en Milner, maar is ook verkrijgbaar op de huismerken zuivel van bijna alle supermarkten in Nederland.

 

Bron: FrieslandCampina





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 okt Edeka wil belang in Picnic verdubbelen
23 okt Pinstoring in alle winkels van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall
23 okt ING: ‘Pinomzet foodretail stijgt 3 procentpunt'
23 okt Visie op gezond en circulair voedselsysteem in 2050
23 okt Download nu het onderzoek naar voedselveiligheid
23 okt Dagversproductie, de Formule 1 in de foodindustrie
22 okt ING voorziet forse groei Europese markt voor vlees- en zuivelvervangers
22 okt Vleesconsumptie in Nederland stijgt
22 okt Hogere verkoopcijfers maar lagere omzet voor Unilever
22 okt Horecasluiting en thuiswerken drukken resultaat Sligro
22 okt Vijf redenen voor de kwaliteitsmanager om te digitaliseren
22 okt Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
22 okt Handhygiënemonitoring met de meetinstrumenten van Hygiena
21 okt HEMA komt in handen van investeringsfonds en Jumbo familie van Eerd
21 okt Nestlé ziet omzet aantal producten met dubbele cijfers groeien
21 okt Tarieven vleeskeuringen niet inzichtelijk en gedeeltelijk te hoog
21 okt ING: 'Gedeeltelijke lockdown' raakt horeca hard, maar minder hard dan in maart
21 okt Vanaf nu ook efficiënt inspecteren? Zo doe je dat
21 okt Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
21 okt Blijf vanaf 12 euro per dag in contact met uw doelgroep: de voedingsindustrie
20 okt Voedselbanken ontvangen minder voedseldonaties
20 okt Wetenschappers: pas richtlijnen rond mogelijk ongezonde babyflesjes aan
20 okt Carrefour lanceert gepersonaliseerde voedselscore
20 okt Mondelēz opent onderzoekscentrum voor cacao
20 okt Remote auditeren bij GFSI-erkende schema’s: wat zijn de opties?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?