Resultaten nieuw onderzoek van Deloitte naar online boodschappen doen

15-09 12:35 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - Online boodschappen doen is door de coronacrisis toegenomen, zo blijkt ook uit het jaarlijkse Consumentenonderzoek van Deloitte. Zestig procent van de online klanten doet zijn boodschappen bij Albert Heijn (+3%), Jumbo is goed voor circa 33% van de online klanten (+2%), gevolgd door Picnic met 29% (+1%). Circa 3% van de consumenten geeft aan al eens levensmiddelen bij Amazon te hebben besteld.

De resultaten van dit onderzoek zijn gepresenteerd tijdens het Food Retail Webinar 2020. In de presentatie wordt ook een inspirerend perspectief getoond op de veranderende retail industry. U kunt de presentatie hier bekijken.

Begin juni 2020 namen 2.376 consumenten deel aan dit onderzoek. In de periode vanaf maart tot en met juni 2020 wordt het consumentengedrag sterk beïnvloed door de overheidsmaatregelen omtrent COVID-19. De vragen in deze editie van het onderzoek waren grotendeels hetzelfde als voorgaande jaren om de trends over meerdere jaren te kunnen onderkennen. Daar waar de overheidsmaatregelen omtrent COVID-19 mogelijk van invloed zijn op het gedrag van de consumenten hebben we daar in de mogelijke beantwoording van de vragen rekening mee gehouden.

Achttien procent van de ondervraagde consumenten bestelt wel eens boodschappen online, ten opzichte van dertien procent een jaar geleden. Vijftien procent van de consumenten geeft aan zowel in de fysieke winkel als online levensmiddelen te kopen. Het aantal Nederlanders dat uitsluitend online boodschappen doet, steeg van 1 naar 3 procent. 

 

Bron: Deloitte





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 sep Boodschappen bezorgen is voor Albert Heijn nog geen goudmijn
23 sep Storing bij AH: online boodschappen doen niet mogelijk
23 sep Ahold Delhaize zet in op halvering van de voedselverspilling in 2030
23 sep 5 trends voor de voeding van morgen volgens jongeren
23 sep 12 Tips tegen voedselfraude (update)
22 sep Vivera opent vernieuwde fabriek
22 sep Onderzoek laat dringende noodzaak zien voor aanleren gezond gedrag op basisschool
22 sep Food Fellows komt met sauzen van geredde groenten
22 sep 'Bijna alle aanbiedingen in Nederlandse supermarkten zijn ongezond'
22 sep Direct efficiënt inspecteren. Kosteloos en zonder moeite!
22 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
21 sep 18 procent consumenten eet gezonder door coronacrisis
21 sep Recall Albert Heijn worst
21 sep Nestlé's plantaardige 'bacon cheeseburger' verkrijgbaar in de VS
21 sep Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
21 sep Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
21 sep Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
18 sep Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?
18 sep In cafés wordt juist in de laatste uurtjes veel omzet behaald
18 sep Werknemers werken meer uren sinds coronacrisis
18 sep 'Lokaal voedsel kan binnen 5 jaar naar marktaandeel van 25%'
18 sep Listeria: voorkomen beter dan genezen
18 sep Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
17 sep Alle Nespresso cups tegen 2022 CO2-neutraal
17 sep FrieslandCampina gaat duurzamer geproduceerde melk aan andere zuivelbedrijven leveren
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?