Vivera investeert 30 miljoen in productiecapaciteit

14-09 15:29 | bron: FoodPro Network

HOLTEN - Vivera investeert de komende 3 jaar 30 miljoen euro in de uitbreiding van de productiecapaciteit. Het bedrijf verwacht dat de markt voor vleesvervangers de komende jaren blijft groeien.

Vivera rekent dit jaar op een omzet van 85 miljoen euro en wil die in 2025 verdubbelen naar ruim 250 miljoen euro. Tijdens de corona-lockdown groeide de markt voor vleesvervangers met 30%, met name omdat consumenten niet meer buiten de deur konden eten.

Van Weede, topman van Vivera, verwacht dat de groei zal doorzetten: "We willen de productie opschroeven van 17 miljoen kilo naar 45 miljoen kilo in 2025." Dit betekent niet alleen meer machines, maar ook een verdubbeling van het personeel, van vierhonderd naar achthonderd. Het bedrijf zet naast de consumentenmarkt ook in op de verkoop aan restaurants en fastfoodketetens. 

De Vivera topman hoopt eind dit jaar nieuwe samenwerkingen met klanten in deze segmenten aan te kondigen.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 sep Boodschappen bezorgen is voor Albert Heijn nog geen goudmijn
23 sep Storing bij AH: online boodschappen doen niet mogelijk
23 sep Ahold Delhaize zet in op halvering van de voedselverspilling in 2030
23 sep 5 trends voor de voeding van morgen volgens jongeren
23 sep 12 Tips tegen voedselfraude (update)
22 sep Vivera opent vernieuwde fabriek
22 sep Onderzoek laat dringende noodzaak zien voor aanleren gezond gedrag op basisschool
22 sep Food Fellows komt met sauzen van geredde groenten
22 sep 'Bijna alle aanbiedingen in Nederlandse supermarkten zijn ongezond'
22 sep Direct efficiënt inspecteren. Kosteloos en zonder moeite!
22 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
21 sep 18 procent consumenten eet gezonder door coronacrisis
21 sep Recall Albert Heijn worst
21 sep Nestlé's plantaardige 'bacon cheeseburger' verkrijgbaar in de VS
21 sep Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
21 sep Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
21 sep Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
18 sep Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?
18 sep In cafés wordt juist in de laatste uurtjes veel omzet behaald
18 sep Werknemers werken meer uren sinds coronacrisis
18 sep 'Lokaal voedsel kan binnen 5 jaar naar marktaandeel van 25%'
18 sep Listeria: voorkomen beter dan genezen
18 sep Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
17 sep Alle Nespresso cups tegen 2022 CO2-neutraal
17 sep FrieslandCampina gaat duurzamer geproduceerde melk aan andere zuivelbedrijven leveren
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?