Heineken neemt biermerk in Peru over
10 sep 2020 09:54
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Bierbrouwer Heineken betreedt de markt in Peru met de overname van het lokale biermerk Tres Cruces, zo maakt Heineken zelf bekend. Ter ondersteuning van zijn activiteiten gaat Heineken samenwerken met de lokale frisdrankproducent AJE Group, die voor de verkoop en distributie moet gaan zorgen.
Volgens Heineken is Peru goed voor een bierconsumptie van 14 miljoen hectoliter per jaar. De hoofdstad Lima heeft daarbij een aandeel van 40% in de lokale bierconsumptie.
Heineken ziet daarbij met name kansen in het hogere segment, aangezien duurdere biersoorten een aandeel van 4% in de Peruaanse consumptie hebben.
In mei 2019 nam Heineken al een meerderheidsbelang in brouwerij Biela y Bebidas de Ecuador. Noord- en Zuid-Amerika is het belangrijkste afzetgebied van de bierbrouwer.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan