Vleesvervangers steeds vaker in reclamefolders te vinden
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Vleesvervangers zijn de laatste jaren steeds vaker in reclamefolders te vinden, blijkt vandaag uit onderzoek van Wakker Dier.
Waar er in 2015 nog voor elke elf aanbiedingen met vlees er één voor vleesvervangers was, is er nu voor elke vier aanbiedingen met vlees, er ook een vleesvervanger in de aanbieding.
Voor dit onderzoek vergeleek Wakker Dier de supermarktaanbiedingen over de eerste helft van de jaren 2015 tot en met 2020. In deze vijf jaar is het aandeel vega-stunts opgelopen van ruim 8 naar 21%. De grootste stappen werden gezet in 2017 en 2020. In beide jaren steeg het aandeel vleesvervangers met meer dan vier procentpunt.
De trend past volgens Wakker Dier geheel in het beeld dat steeds minder mensen dagelijks vlees eten. "Vlees eten is voor veel Nederlanders geen automatisme meer. Daardoor kies je makkelijker voor een dagje wat anders. Dat zet de deur open naar een veel diervriendelijker eetpatroon", aldus de dierenwelzijnsorganisatie.
Laatste nieuws
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
-
23 apr TraceGains gaat samenwerking aan met FoodPro Network
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Oxfam Novib: recordprijzen cacao gevolg van onderbetaling boeren
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan