Vleesvervangers steeds vaker in reclamefolders te vinden

04-09 11:33 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Vleesvervangers zijn de laatste jaren steeds vaker in reclamefolders te vinden, blijkt vandaag uit onderzoek van Wakker Dier.

Waar er in 2015 nog voor elke elf aanbiedingen met vlees er één voor vleesvervangers was, is er nu voor elke vier aanbiedingen met vlees, er ook een vleesvervanger in de aanbieding. 

Voor dit onderzoek vergeleek Wakker Dier de supermarktaanbiedingen over de eerste helft van de jaren 2015 tot en met 2020. In deze vijf jaar is het aandeel vega-stunts opgelopen van ruim 8 naar 21%. De grootste stappen werden gezet in 2017 en 2020. In beide jaren steeg het aandeel vleesvervangers met meer dan vier procentpunt.

De trend past volgens Wakker Dier geheel in het beeld dat steeds minder mensen dagelijks vlees eten. "Vlees eten is voor veel Nederlanders geen automatisme meer. Daardoor kies je makkelijker voor een dagje wat anders. Dat zet de deur open naar een veel diervriendelijker eetpatroon", aldus de dierenwelzijnsorganisatie.

De opmars van vegetarische alternatieven past in de flexitariër-trend: een vleesvrije dag is steeds populairder. Supermarkten springen in op deze trend. Jumbo en DekaMarkt zijn het beste bezig: zij hebben voor elke twee vleesaanbiedingen ook een vleesvervanger in de aanbieding. Aldi is de achterloper: zij zet maar liefst zestien vleesaanbiedingen tegenover één vegetarisch alternatief. Ook bij Spar worden de vleesvrije alternatieven bedolven onder het geweld van vleesstunts; tegenover tien vleesaanbiedingen staat slechts één vega-optie.
 
 
Bron: Wakker Dier




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 sep Boodschappen bezorgen is voor Albert Heijn nog geen goudmijn
23 sep Storing bij AH: online boodschappen doen niet mogelijk
23 sep Ahold Delhaize zet in op halvering van de voedselverspilling in 2030
23 sep 5 trends voor de voeding van morgen volgens jongeren
23 sep 12 Tips tegen voedselfraude (update)
22 sep Vivera opent vernieuwde fabriek
22 sep Onderzoek laat dringende noodzaak zien voor aanleren gezond gedrag op basisschool
22 sep Food Fellows komt met sauzen van geredde groenten
22 sep 'Bijna alle aanbiedingen in Nederlandse supermarkten zijn ongezond'
22 sep Direct efficiënt inspecteren. Kosteloos en zonder moeite!
22 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
21 sep 18 procent consumenten eet gezonder door coronacrisis
21 sep Recall Albert Heijn worst
21 sep Nestlé's plantaardige 'bacon cheeseburger' verkrijgbaar in de VS
21 sep Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
21 sep Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
21 sep Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
18 sep Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?
18 sep In cafés wordt juist in de laatste uurtjes veel omzet behaald
18 sep Werknemers werken meer uren sinds coronacrisis
18 sep 'Lokaal voedsel kan binnen 5 jaar naar marktaandeel van 25%'
18 sep Listeria: voorkomen beter dan genezen
18 sep Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
17 sep Alle Nespresso cups tegen 2022 CO2-neutraal
17 sep FrieslandCampina gaat duurzamer geproduceerde melk aan andere zuivelbedrijven leveren
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?