UNICEF: Meerderheid van kinderproducten in supermarkt is onverantwoord
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Circa drie kwart van de kinderproducten in Nederlandse supermarkten past niet in een gezond voedingspatroon voor kinderen. Ook wordt bij een kwart van deze producten kindermarketing gebruikt, zo concludeert UNICEF op basis van grootschalig onderzoek dat dinsdag is gepresenteerd.
UNICEF analyseerde tweeduizend kinderproducten in verschillende supermarkten en keek of deze pasten binnen de richtlijnen voor gezonde voeding van het Voedingscentrum.
UNICEF benadrukt dat goede voeding een kinderrecht is. "Voor veel kinderen is goed gevoed zijn geen dagelijkse realiteit", aldus Suzanne Laszlo van UNICEF. " Ze eten te weinig van wat goed voor ze is en te veel van wat ze niet nodig hebben. Dit maakt ze vatbaar voor bijvoorbeeld diabetes en overgewicht."
Het RIVM bevestigt de zorgen van UNICEF. Uit onderzoek blijkt dat 95% van de kinderen in Nederland niet voldoende groente per dag eet. Vier op de vijf kinderen eten niet voldoende fruit en één op de vijf kinderen drinkt vrijwel dagelijks suikerhoudende frisdranken.
Bron: UNICEF
Laatste nieuws
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
-
18 apr CêlaVíta’s nieuwe verpakkingsdesign en communicatieboodschap
-
18 apr Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
-
18 apr Continu verbeteren stopt niet bij de productieorganisatie
-
17 apr Doorstart voor Ladessa onder The Spreadmaker
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan