Omzetgroei van 4 procent voor Corbion in eerste helft van 2020
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Corbion boekte een omzet van € 492,2 miljoen in het eerste halfjaar van 2020, een toename van 4,3% als gevolg van autonome omzetgroei (4,0%) en positieve valuta-effecten. De autonome groei van de netto-omzet bij de kernactiviteiten was 5,3%. De aangepaste EBITDA nam autonoom toe met 16,9% tot € 83,8 miljoen dankzij verbeteringen in alle bedrijfssegmenten.
Olivier Rigaud, CEO van Corbion: “De Covid-19-pandemie had een enorme impact in het eerste halfjaar van 2020. Ik ben daarom bijzonder trots op de toewijding en uitmuntende werkuitvoering van onze teams en de dankzij hen gerealiseerde omzet- en winstgroei in het eerste halfjaar, terwijl al onze fabrieken ondanks een onzekere en uitdagende tijd in bedrijf bleven. Onze prioriteiten waren en zijn nog steeds duidelijk: bescherming van de gezondheid en veiligheid van onze mensen, het ondersteunen van de bedrijfscontinuïteit voor onze klanten en de implementatie van onze in maart geïntroduceerde strategie Advance 2025.
Bij Sustainable Food Solutions zagen we in maart dat onze klanten behalve hun voorraadniveaus verhoogden ook zoveel mogelijk de bevoorrading trachtten veilig te stellen. Aangezien de leveringsketens in de weken daarna stand hielden, gingen onze klanten in het tweede kwartaal ertoe over hun voorraden terug te brengen naar de niveaus van voor de crisis. In Lactic Acid & Specialties ondervonden we licht negatieve impact van Covid-19 in markten zoals biopolymeren. Daarnaast lieten andere markten zoals PLA en het elektronicasegment goede groei zien. De joint venture Total Corbion PLA ontwikkelt zich steeds beter en droeg in het eerste halfjaar al positief bij op basis van nettowinst”.
Bekijk alle cijfers van Corbion hier.
Bron: Corbion
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan