Omzetgroei van 4 procent voor Corbion in eerste helft van 2020

07-08 11:31 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Corbion boekte een omzet van € 492,2 miljoen in het eerste halfjaar van 2020, een toename van 4,3% als gevolg van autonome omzetgroei (4,0%) en positieve valuta-effecten. De autonome groei van de netto-omzet bij de kernactiviteiten was 5,3%. De aangepaste EBITDA nam autonoom toe met 16,9% tot € 83,8 miljoen dankzij verbeteringen in alle bedrijfssegmenten.

Olivier Rigaud, CEO van Corbion: “De Covid-19-pandemie had een enorme impact in het eerste halfjaar van 2020. Ik ben daarom bijzonder trots op de toewijding en uitmuntende werkuitvoering van onze teams en de dankzij hen gerealiseerde omzet- en winstgroei in het eerste halfjaar, terwijl al onze fabrieken ondanks een onzekere en uitdagende tijd in bedrijf bleven. Onze prioriteiten waren en zijn nog steeds duidelijk: bescherming van de gezondheid en veiligheid van onze mensen, het ondersteunen van de bedrijfscontinuïteit voor onze klanten en de implementatie van onze in maart geïntroduceerde strategie Advance 2025.

Bij Sustainable Food Solutions zagen we in maart dat onze klanten behalve hun voorraadniveaus verhoogden ook zoveel mogelijk de bevoorrading trachtten veilig te stellen. Aangezien de leveringsketens in de weken daarna stand hielden, gingen onze klanten in het tweede kwartaal ertoe over hun voorraden terug te brengen naar de niveaus van voor de crisis. In Lactic Acid & Specialties ondervonden we licht negatieve impact van Covid-19 in markten zoals biopolymeren. Daarnaast lieten andere markten zoals PLA en het elektronicasegment goede groei zien. De joint venture Total Corbion PLA ontwikkelt zich steeds beter en droeg in het eerste halfjaar al positief bij op basis van nettowinst”.

Bekijk alle cijfers van Corbion hier.

 

Bron: Corbion





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 sep Boodschappen bezorgen is voor Albert Heijn nog geen goudmijn
23 sep Storing bij AH: online boodschappen doen niet mogelijk
23 sep Ahold Delhaize zet in op halvering van de voedselverspilling in 2030
23 sep 5 trends voor de voeding van morgen volgens jongeren
23 sep 12 Tips tegen voedselfraude (update)
22 sep Vivera opent vernieuwde fabriek
22 sep Onderzoek laat dringende noodzaak zien voor aanleren gezond gedrag op basisschool
22 sep Food Fellows komt met sauzen van geredde groenten
22 sep 'Bijna alle aanbiedingen in Nederlandse supermarkten zijn ongezond'
22 sep Direct efficiënt inspecteren. Kosteloos en zonder moeite!
22 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
21 sep 18 procent consumenten eet gezonder door coronacrisis
21 sep Recall Albert Heijn worst
21 sep Nestlé's plantaardige 'bacon cheeseburger' verkrijgbaar in de VS
21 sep Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
21 sep Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
21 sep Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
18 sep Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?
18 sep In cafés wordt juist in de laatste uurtjes veel omzet behaald
18 sep Werknemers werken meer uren sinds coronacrisis
18 sep 'Lokaal voedsel kan binnen 5 jaar naar marktaandeel van 25%'
18 sep Listeria: voorkomen beter dan genezen
18 sep Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
17 sep Alle Nespresso cups tegen 2022 CO2-neutraal
17 sep FrieslandCampina gaat duurzamer geproduceerde melk aan andere zuivelbedrijven leveren
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?