Uber moet het vooral hebben van de bezorging van eten
bron: FoodPro Network
SAN FRANCISCO - Uber Technologies, bekend geworden als taxidienst zonder eigen auto's of chauffeurs in dienst, moest het in het tweede kwartaal van dit jaar vooral hebben van de bezorging van eten. In de afgelopen jaren is Uber daarin steeds groter geworden.
Als gevolg van de coronacrisis daalden de opbrengsten bij de taxidiensten met 67%, terwijl die van de bezorgdiensten van eten met een groei van 103% meer dan verdubbelden. Dat blijkt uit de cijfers van Uber die donderdag nabeurs in de VS zijn gepubliceerd.
Maar de opbrengsten van de maaltijdbezorging konden de enorme terugval bij de taxidiensten bij lange na niet compenseren. De algehele omzet van Uber daalde met bijna een derde tot 2,2 miljard dollar (circa 1,9 miljard euro). Onder aan de streep noteerde Uber een verlies van 1,8 miljard dollar. Het verlies viel hoger uit doordat Uber ook bijna 400 miljoen dollar moest uittrekken voor een reorganisatie.
Gekeken naar het aantal boekingen was bij de taxidiensten sprake van een daling van 73% en bij de maaltijdbezorging een stijging van 113%.
Zie ook: Leveren Uber chauffeurs straks ook uw boodschappen aan huis?
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan