Verschuivingen in Nederlandse zuivelconsumptie

06-08 09:25 | bron: FoodPro Network

HILVERSUM - Zuivelproducten als melk, karnemelk, vla en toetjes worden in Nederlandse supermarkten steeds minder verkocht. Marktonderzoeker IRI zag in de Nederlandse supermarkten tussen 2016 en 2019 het aantal verkochte liters van deze producten dalen met percentages van 6 tot liefst 25%.

Bas Roelofs, bij zuivelgigant FrieslandCampina verantwoordelijk voor Nederland, erkent tegenover de NOS dat zuivel in ons land niet bepaald aan de winnende hand is. Enkele oorzaken volgens hem: de enorme keuze die een consument anno 2020 heeft als het gaat om dranken. Van water en frisdrank tot de vele thee- en koffiesoorten.

Daarnaast blijken consumenten steeds huiveriger om een toetje in huis te halen vanwege de vele toegevoegde suikers. "Wij zijn er druk mee bezig om die suikers te verminderen in onze producten", aldus Roelofs in het NOS Radio 1 Journaal.

Niet het hele zuivelschap is overigens kommer en kwel; producten als yoghurt, kwark en houdbare melk voor bijvoorbeeld in de cappuccino stegen wel in omzet.

Roelofs. "We gaan ook meer kleinere en hersluitbare verpakkingen en drinkflessen voor onderweg ontwikkelen, zodat we die kunnen verkopen in bijvoorbeeld pompshops en kiosken op het station."

Daarnaast is FrieslandCampina bezig met het ontwikkelen van 'nieuwe' melk, die duurzamer is geproduceerd en het keurmerk 'On the Way to PlanetProof' draagt. 

 

Bron: NOS





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 sep Boodschappen bezorgen is voor Albert Heijn nog geen goudmijn
23 sep Storing bij AH: online boodschappen doen niet mogelijk
23 sep Ahold Delhaize zet in op halvering van de voedselverspilling in 2030
23 sep 5 trends voor de voeding van morgen volgens jongeren
23 sep 12 Tips tegen voedselfraude (update)
22 sep Vivera opent vernieuwde fabriek
22 sep Onderzoek laat dringende noodzaak zien voor aanleren gezond gedrag op basisschool
22 sep Food Fellows komt met sauzen van geredde groenten
22 sep 'Bijna alle aanbiedingen in Nederlandse supermarkten zijn ongezond'
22 sep Direct efficiënt inspecteren. Kosteloos en zonder moeite!
22 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
21 sep 18 procent consumenten eet gezonder door coronacrisis
21 sep Recall Albert Heijn worst
21 sep Nestlé's plantaardige 'bacon cheeseburger' verkrijgbaar in de VS
21 sep Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
21 sep Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
21 sep Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
18 sep Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?
18 sep In cafés wordt juist in de laatste uurtjes veel omzet behaald
18 sep Werknemers werken meer uren sinds coronacrisis
18 sep 'Lokaal voedsel kan binnen 5 jaar naar marktaandeel van 25%'
18 sep Listeria: voorkomen beter dan genezen
18 sep Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
17 sep Alle Nespresso cups tegen 2022 CO2-neutraal
17 sep FrieslandCampina gaat duurzamer geproduceerde melk aan andere zuivelbedrijven leveren
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?