Thuiswerkers helpen moederbedrijf Douwe Egberts
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - JDE Peet's, het moederbedrijf van Douwe Egberts, is de coronacrisis tot nu toe redelijk goed doorgekomen. De omzet daalde weliswaar omdat er minder koffie werd verkocht in de horeca, maar wat het bedrijf in de horeca misliep werd grotendeels goedgemaakt met verkoop van koffie aan thuiswerkers.
JDE Peet’s, bekend van merken zoals Douwe Egberts, Jacobs en Pickwick, heeft in de eerste helft van 2020 een omzet gerealiseerd van 3,2 miljard euro. Dat is 2,9% minder dan in de eerste helft van 2019. In Europa, de grootste markt voor het bedrijf, nam de omzet met 3,7% toe.
De onderliggende winst van JDE Peet’s bedroeg 393 miljoen euro. Dat betekent een stijging van 12% in vergelijking tot de eerste 6 maanden van vorig jaar.
Het moederbedrijf van Douwe Egberts constateert dat de maatregelen van overheden wereldwijd om de coronavirusuitbraak onder controle te krijgen hebben gezorgd voor een verschuiving in koffieconsumptie. Zo werd er 63% meer koffie verkocht via internet, te danken aan mensen die thuiswerken.
Bron: JDE Peet's
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan